|
Karbon-semlegesítés |
Hibrid
technológia, bioetanol, biodízel, elektromos hajtás, CNG technológia,
tüzelőanyag cella...
...és
még sorolhatnánk mi minden szól a környezetkímélésről az autógyártásban.
Legyünk őszinték: az autósport -annak ellenére, hogy részt vesz
a zöld technológiák fejlesztésében-, önmagában nem környezetbarát
sport. Lehetőségeinken belül ezen szerettünk volna változtatni,
amikor együttműködési megállapodást kötöttünk a Carbon Solutions
Global Ltd. magyarországi leányvállalatával az általunk beépített
bukóketrecek carbon-semlegesítésére.
A
tulajdonképpeni semlegesítés úgy történik, hogy a károsanyag
kibocsátás mértékének megfelelő mennyiségű karbon kredit "nyugdíjaztatásával"
olyan környezetbarát technologiákat támogatunk, mint például
a szélerőművek, napenergia-rendszerek stb. Erről bővebben a
Carbon Solutions Global honlapján szerezhetnek információt.
|
|
Bukóketrec
életciklus elemzés:
LCA
Assessment_Race Car.pdf
A
karbonsemlegesítést igazoló certifikátot mellékeljük a bukóketrec
dokumentációjához, a bukóketrecre pedig felkerül az azonos számmal
ellátott karbonsemlegességet igazoló matrica.
|
Az úgynevezett
"karbonlábnyom" kiszámítását a cég szakemberei végezték
el. A vizsgálat a bukóketrec teljes "életciklusára"
vonatkozik, azaz végigköveti a károsanyag kibocsátást a vasérc
bányászatától a gyártási folyamatokon keresztül majdani megsemmisítésig.
A számítás során a figyelembe vették a:
- csövek, lemezek
gyártását,
- a felhasznált segédanyagokat (vágó és csiszolókorongok,
gázok, hegesztőanyagok stb.)
- a felhasznált energiát
- a felsoroltak szállítási költségeit
A gyártás és
beépítés károsanyag kibocsátásán felül, az autók/karosszériák
Európán belüli műhelyünkbe és az ügyfélhez történő visszaszállítás
során keletkező kibocsátást is semlegesítjük.
A kibocsátás
ellentételezésének egysége 1 tonna (CO2), ami 1 db karbon
kredit nyugdíjazásával semlegesíthető. Egy darab bukóketrec
beépítése és a szállítás során az életciklus elemzés szerinti
kibocsátás kb. 0,4 tonna. Az ilyen teljesítések alkalmával
egy kreditet nyugdíjaztatunk, tehát a "maradék"
0,6 kredit bőségesen elég arra, hogy fedezze az egyéb elvégzett
karosszéria-munkák károsanyag kibocsátásának ellentételezését
is.
|
|
|
|
|
|
|